27 December 2007

Beep beep voor Audi

Audi R8Deze dagen kan niemand eronder uit… De schitterende commercial voor het nieuwste racemonster van Audi, de R8. Hij kost een paar centen (ruim een ton) maar dan heb je ook wat. 420 pk brengen je in 4,6 seconden van 0 naar 100 km per uur en in een flits tot meer dan 300 km/u. Stevige prestaties waar de meeste mannen nat van gaan dromen. En wat doet Audi om dit karretje aan de man te brengen? Inspelen op onze vrouwelijke kant. Waarom werkt dit zo goed?

Deze internationale reclame, zonder gesproken tekst, is gemaakt door BBH. De commercial speelt in op enkele klassieke tegenstellingen: langzaam vs snel, hard vs zacht, mannelijk vs vrouwelijk. En vervolgens worden deze tegenstellingen behendig ‘gedeconstrueerd’. De “slowest car we’ve ever built” (slechts 25 per dag) is de snelste die ze ooit hebben gemaakt. Agressief scheuren wordt opgeheven door de pure schoonheid. Testeron gehuld in in zachte kleuren die een al rust uitstralen. Schoonheid, puurheid, kwaliteit. Deze auto rijdt niet op diesel of benzine maar op zuivere lucht.

Het geheime wapen van Audi is natuurlijk de intrigerende “Beep Beep Song” van Simone White, die ook op MySpace aanwezig is. Tot voor kort een weinig bekende New Yorkse zangeres. Dankzij Audi nu wereldberoemd.

“Beep Beep Song” staat op de cd “I Am The Man”, die in juni 2007 uitkwam. Om het effect te vergroten is het liedje iets aangepast: het eerste couplet is herhaald, het midden is weggelaten en de laatste regel van het tweede couplet¬†komt na het laatste couplet, dat eigenlijk het eerste couplet is. Hieronder de oorspronkelijke clip van Simone White:

 

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment

XHTML Je kunt de volgende tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> .